Best of the best

Best of the best- toplisták a vállalkozói szférából

Top 3 legtöbbet érő vállalat, ami egyetemisták startupjaként indult

Megéri egyetemistaként belevágni egy saját vállalkozásba? Vannak, akik szerint abszolút! Itt van a 3 legfontosabb példa arra, miért érdemes fiatalon belekezdeni álmaink megvalósításába. Mindannyian ismerjük ezeket a cégeket, ám a termékeiken kívül a történetük is figyelemre méltó. Ha te is egyetemista vagy, és a saját startupod létrehozását fontolgatod, olvass tovább!

Íme, ők a startup nagyágyúk, az öregfiúk, akikről az ember néha hajlamos elfelejteni, hogy ugyanúgy kezdték, mint a többi: lelkes fiatalok nagy álmaiként.

  1. Microsoft

microsoft

A Microsoft Corporation a világ egyik legnagyobb szoftvervállalata, 2019-ben elérte a trillió dolláros piaci kapitalizációt, vagyis jelenleg ő a világ legértékesebb vállalata, megelőzve ezzel az Applet és az Amazont. 2019-ben a cég megközelítőleg 144 ezer alkalmazottat foglalkoztat és 286.556 millió dolláros éves bevétellel rendelkezik.

Bill Gates és Paul Allen gyerekkoruk óta közös vállalkozásban gondolkoztak, kihasználva a programozáshoz való tehetségüket. Sok-sok éven át közösen programoztak, majd 1975-ben – amikor Allen 22, Gates pedig 19 éves volt – valóra vált álmuk: közösen megalapították cégüket, a mára világhírűvé vált Microsoftot.

Gates felsőfokú tanulmányait a Harvard Egyetemen kezdte meg, matematika szakon, ám azt sosem fejezte be. Az egyetemi órái nem kötötték le, 1976 -ban a halasztás mellett döntött, hogy teljes figyelmét az Allennel közös startupjának szentelje. Bár akkoriban még egyikük sem sejtette, hogy amit közösen építenek, egy nap a világ legértékesebb cégévé növi ki magát. Az mindenesetre biztos, hogy egyikük sem bánta meg, hogy ilyen fiatalon belevágott ebbe a kalandba.

  1. Google

google

Nehéz elhinni, hogy egy akkora céget, mint a Google huszonéves egyetemista diákok alapítottak. Pedig Larry Page és Sergey Brin a Stanford Egyetem PhD hallgatói voltak, amikor elkezdtek egy projekten dolgozni, amiből idővel a jól ismert számítástechnikai óráscég lett, vagyis a világ egyik legértékesebb márkája.

A Google egy egyetemi kutatási témaként indult, és az annak eredményeként megszületett dolgozat szolgált a keresőmotor alapjául. Kigondoltak egy PageRank nevű koncepciót, miszerint a keresési találatokat relevancia szerint kellene rangsorolni. Létrehoztak egy olyan keresőmotort, amely az adott oldalra mutató linkek számából következtetett egy weblap fontosságára. A rendszer kezdetekben a BackRub becenevet viselte, ám a folyamat közben Google-re módosult, mely a googol (=10100) számra utal.

Eredetileg a Stanford Egyetem honlapját használták a google.stanford.edu doménnévvel. A google.com címet 1997 -ben védették le. Egy évre rá bejegyezték a vállalatukat, a Google Inc.-t, egyik barátjuk kaliforniai garázsában.

Mostanra a cég kinőtte magát az egyik legbefolyásosabb résztvevővé a piacon. Több, mint 100,000 elégedett alkalmazottal, és körülbelül 136.22 billió dolláros éves bevételével, mondhatni túlteljesítette az egyetemista alapítók legmerészebb elképzelésit.

  1. Facebook

Mark Zuckerberg miközben a Harvardon tanult létrehozta a világ egyik legnépszerűbb social media platformját. 2007 -ben, 23 évesen ő lett a világ legfiatalabb self-made billiomosa. Ám a sikervonat máig nem állt meg, ugyanis a vállalat 2018-ban 55.838 billió dollárt termelt.

Zuckerberg már gimnáziumi évei alatt megismerkedett a programozás alapjaival, játékokat írt és programokat fejlesztett. A Harvardon pszichológiát és számítástechnikát tanult, másodéves korában pedig szórakozásképpen megalkotta a Facemash nevű programot, aminek lényege, hogy a hallgatók pontozhatták egymást a kinézetük alapján. A Harvard komputerrendszerét feltörve, Zuckerberg hozzáférést szerzett 9 különböző egyetemi ház tanulóinak adataihoz, beleértve a róluk készült portrékat. Bár ez a lépése, nem maradt megtorlás nélkül, mégis a Facemash inspirálta a Thefacebook megalkotására 2004-ben, ami akkor még csupán a Harvard hallgatóinak közösségi felületeként indult.

Az oldal azonban nagy tempóban növekedett, az első hónapban már a harvardi tanulók fele regisztrált, és nem sokkal később a tagságot kiterjesztették más amerikai egyetemek hallgatóinak is. Jelenleg megközelítőleg 2.3 billió aktív felhasználója van a honlapnak, és ez a szám folyamatosan nő.

Mark történetéről 2010-ben egy film is készült The Social Network címmel, bár Zuckerberg nyilatkozata alapján a forgatókönyv nem tükrözi teljesen valósághűen a megtörtént eseményeket.

 

Érdekelnek az újhullámos startupok is, amik még frissek, de lehet pár éven belül letaszítják a mostani piacvezetőket a trónról? Vagy kíváncsi vagy a hazai startup- viszonyokra? Akkor figyeljétek a honlapunkat, mert a következő írásainkban ezeket a témákat feszegetjük majd.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.