semmelweis flow esemény

Semmelweis Flow- Az orvostudomány jelene és jövője

Sikeresen lezajlott A Hiventures Unitrons egyetemi nagykövetprogram eseménysorozatunk első állomása. 2019. október 28-án három izgalmas előadás segítségével csempésztük egy kis innovációt a Semmelweis Egyetem falai közé. Sőt, Dr. Zacher Gábornak hála orvos-humorból sem szenvedtünk hiányt. Ha érdekel a medtech jövője, vagy kíváncsi vagy hogyan kamatoztathatod innovatív ötleteid az orvostudomány területén, akkor olvass tovább!

A cudar idő ellenére is igen sokan érkeztek a Semmelweis Egyetem Nagyvárad téri épületének Zöld előadótermébe. A terem bejáratánál Hiventures-ös kreatív anyagokkal, belépve pedig a kivetítőn felsejlő borító jelezték, hogy jó helyen járunk. A szomjasan érkező vendégeknek pedig kedvesen mosolygó lányok osztogattak RedBull-t a program kezdete előtt pár perccel.

Az rendezvény moderátori szerepét SOTE-s nagykövetünk, Miheller Sándor töltötte be, aki az előadók bemutatásán kívül, az esemény zökkenőmentes lebonyolításáért is felelt.

Elsőnek Horváth Ádám, a Hiventures senior befektetési menedzsere vehette birtokba a pódiumot. Neki köszönhetően a jelenlévők bepillantást nyerhettek a hazai startup- finanszírozás egyik legkedvezőbb formájába, az inkubációs befektetési programba. Megtudhatták, milyen feltételeket kell teljesíteni egy egyetemista csapatnak 15 millió forint kezdőtőkéért. Kihangsúlyozta például a lelkes, szakmailag kompetens csapat fontosságát, ugyanis mint mondta: „az első tesztje az ötletednek az, hogy találsz-e magad mellé másokat, akik szintén hinni tudnak benne.” Továbbá előadásából az is kiderült, mi a különbség a banki hitel és a kockázati tőkebefektetés között, melyek közül talán a legfontosabb, hogy a befektetést nem kell visszafizetned, nem kell fedezetként semmilyen tulajdonodat felajánlani, csupán 9%-os tulajdonrészt engedsz át a cégből, hogy így egy közös projekt jöjjön létre. Valamint, szó esett a Hiventures küldetéséről és célkitűzéseiről, melyek között szerepel, a hazai startup élet felvirágoztatása, a fiatalok ötleteinek felkarolása és az innovatív gondolkodásmód népszerűsítése.

Ezután egyik portfólió cégünk, a Dentist Robot bemutatása következett.  Szilvai Zoltán az egyik alapítótag beszélt a jelenlegi fogászati problémákról, a lassú munkafolyamatokról és azok lehetséges megoldásairól.  A Dentist Robot maga, a fogcsiszolás gyorsítására és pontosítására koncentrál, robotikai fejlesztések segítségével. A robot rendkívüli pontossággal 5-7 perc alatt elvégzi az előre beletáplált csiszolást.  Ezen a projekten a 8 fős csapat három éve dolgozik, aminek eredményeképp jelenleg a 3. prototípus áll munkára készen. Természetesen szó esett a vállalkozói életformáról és a belső motiváció fontosságáról is. Zoltán bevallotta, hogy a mostani nem az első startup próbálkozása, úgyhogy a vállalkozó szellemű fiataloknak is fel kell készülni az esetleges bukásokra, és fontos, hogy azokból tanulni tudjanak. Arra a kérdésre, hogy milyen ma Magyarországon vállalkozni, azt felelte: „Szerencsére a Hiventures nagyon rugalmas feltétekkel rendelkezik, ami nagy könnyebbség, tekintve, hogy mindig jöhetnek váratlan helyzetek. Egy valami biztos, hogy nem unalmas!”

Zoltánt követően, Zacher Gábor személyes hangvételű előadása rázta fel a hallgatóságot. A doktor úr humora és iróniája, remek közönségre talált a jelenlévő egyetemistákban, a hangulat közvetlen és felszabadult volt. Az előadás során végig kísérhettünk, egy nem mindennapi szakmai életutat, ami telis-tele volt kudarcokkal, lehetőségekkel és sikerekkel. Szó esett továbbá arról, miért javasolná az orvostanhallgatóknak, hogy már az egyetem előtt próbálják ki magukat a szakmában, például önkéntesként egy kórházban. Mint mondta: „Fontos lenne, hogy belelássanak az egészségügybe, mielőtt ezt a hivatást választják. Tudnia kell, mire vállalkozik, hogy bírni fogja-e, alkalmas-e rá.”

Kifejtette véleményét a magyar egészségügy legégetőbb problémáiról, és kitért például Svédország dohányzás elleni sikeres politikájára. „Innovatívabb megközelítésre van szükség az orvostudomány területén is. Ha például azt szeretnénk elérni, hogy egy 16 éves fiatal ne dohányozzon, akkor nem orvosi leletekkel kell riogatni, hanem olyan negatívumokat kell neki felsorakoztatni, ami érdekli. Mondjuk, hogy büdös lesz tőle a ruhája és a szája, ami esetleg rontja majd az esélyeit a kiszemelt lánynál/srácnál.” Továbbá fontosnak tartja a pozitív példákat: „Ha az elhízás ellen, úgy harcolnánk, hogy vennénk egy híres, közkedvelt embert, mondjuk egy sportolót, aki teszem azt, baleset vagy bármi más miatt meghízott, és rajta keresztül demonstrálnánk, hogy milyen életmódbeli váltásra van szükség ahhoz, hogy elérjük az egészséges testsúlyunkat, az nagyon sokat segítene. Akkor az ember úgy gondolná, hogy ha neki sikerült, akkor nekem is sikerülhet!” Véleménye szerint, folyamatos apró lépésekben kellene haladni, nem azt közvetíteni, hogy 1 nap alatt le lehet fogyni 40 kilót.

Arra is kitért, hogy szakmai fejlesztésekre -legyen szó eszközökről vagy folyamatokról- mindig hatalmas szükség lesz, és hogy még messze nem értük el azt az állapotot, amikor hátra dőlhetünk. Viszont szerinte, amiatt, hogy a robotok majd átveszik az orvosok helyét a gyógyításban, nem kell aggódni. Ennek jegyében „Ne féljenek, lesz munkájuk!” kijelentéssel zárta az előadást.

Az előadások végén egy kötetlenebb kerekasztalbeszélgetéssel zárult az esemény, ahol a korábban említett előadók oszthatták meg véleményüket arról, hogy miért lehet érdemes a vállalkozói életformát választani. Érdemes Zacher Gábor záró gondolatát kiemelni: „Azt azért szuper látni, hogy manapság milyen sok lehetősége van a fiataloknak. Ha akarnak végigjárják az orvosi ranglétrát, hogy rezidensből, mentőápolóból orvosok lehessenek. De ha szeretnének, belevághatnak valami teljesen másba, amihez a szakmai tudást ezen épület falai között megszerezhetik.

 

Az elkövetkezendő pár hétben az ország több pontján is rendezünk startup témában eseményeket. Kövessétek a Hiventures facebook oldalát, hogy ne maradjatok a titeket érintő információkról!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.